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Technical Support Engineer - EMEA

Publiée le 09.02.2022

Entreprise

Site Internet : http://www.grandstream.com
Secteur d´activité :
Informatique, SSII, Internet
Ingénierie, études développement
Maintenance, entretien, service après vente
Centres d´appel, hotline, call center
Télécom
Offres d´emploi : Voir toutes nos annonces
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Détails de l'annonce

Poste proposé : Technical Support Engineer - EMEA

We are looking for energetic Networks & Telecoms Engineers to join our Support team based in our Morocco Office and help to accelerate our continued growth and success in the EMEA market.

Missions :

  • Work closely with the software development team and perform software/system testing for new firmware and new products.
  • Provide technical assistance to our customers via ticketing system, email and phone calls.
  • Conduct online and onsite training sessions to our channel partners and reseller.
  • Participate in interoperability testing with major vendors.
  • Provide support for marketing and sales team both pre-sales and post-sales.
  • Write and maintain the technical documentation of our products.
Profil recherché pour le poste : Technical Support Engineer - EMEA
  • Bachelor/Master degree in Computer Network Engineering.
  • In depth knowledge of networking models and protocols.
  • Good problem solving, organizing, prioritizing and multi-tasking skills.
  • Good English skills (Read, Write and Oral communication).
  • Additional languages proficiency is a plus.
  • Understanding of real-time communication protocols (VoIP) and network sniffing/monitoring and troubleshooting tools is a plus. 
Critères de l'annonce pour le poste : Technical Support Engineer - EMEA
Métier :
Informatique, nouvelles technologies
Métiers des services
R&D, gestion de projets
Secteur d´activité :
Centres d´appel, hotline, call center
Informatique, SSII, Internet
Ingénierie, études développement
Maintenance, entretien, service après vente
Télécom
Type de contrat :
CDI
Région :
Agadir - Béni Mellal-Khénifra - Casablanca-Mohammedia - Dakhla - Errachidia - Fès - Guelmim - Laâyoune - Marrakech-Safi - Meknès - Oujda - Rabat-Salé-Kénitra - Settat - Tanger-Tétouan-Al Hoceïma - International
Ville : Casablanca
Niveau d'expérience :
Débutant < 2 ans
Niveau d'études :
Bac+5 et plus
Langues exigées :
anglaisbon niveau
Compétences clés :
assistance
entretien
maintenance
monitoring
support
ticketing
VOIP
Nombre de poste(s) : 5

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